söndag 7 juni 2009

Magasinsgatan: Göteborgs shoppingstråk n:o 1

Och jag gick ner mig på klubben på Magasinsgatan
där jag drog mig själv för dig i smutsen
och folk log åt mig bakom ryggen
"titta på den där clownen, han är alltid sådär"
Och du - så vacker att Sinatra skulle ha fallit vid dina fötter...

H. Hellström, Magasinsgatan (Ett kolikbarns bekännelser, 2005)

Igår hamnade sillstimmet på Magasinsgatans dag. Vi började med kaffe på DaMatteo då delar av sillskaran var tröttare än vanligt. En schysst kaffè latte gör underverk och snart var vi redo för Ebbe & Haldis på Vallgatan 1. Det tog tid för att: vi inte hade varit inne tidigare, där fanns massor av saker att prova och fyra sillar snackar mycket. Jag fick äntligen tag på sommarens skor: röda lackballerina med qviltmönster och rosett. 100 pix är alldeles lagom. Och T hittade randiga sailorshorts från Ralph Lauren för 85:-. Ja, det är alldeles sant.

Därefter blev det Prickig katt och fniss åt årets fulaste plagg – regnbågskjolen som skulle göra vilken Pride-besökare som helst alldeles grön av avund – samt fynd på vintagevinden. K och leopardmönstrad kjol med spetskant = sant. Efter en glass i solen på innergården gick vi över till Pop Boutique. Lika charmigt som förra gången. Jag handlade Madness-lp:n One step beyond, T fick med sig ännu en kofta som matchar shortsen perfekt och G som shoppat loss i varenda en av de tidigare besökta affärerna, fick med sig en orange popväska. Yey!

Det bästa av allt: man har råd att uppdatera garderoben även om kassan är skral. Leve second hand- och vintageshopping!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar