måndag 1 juni 2009

Om Isabel Holm


I fredags träffade jag Isabel HolmNordisk designskolas examensfest. Hennes Gucci-inspirerade aftonklänning föll mig oerhört väl i smaken: välbearbetad, läckra detaljer och ett fantastiskt tyg. Såhär säger hon själv om klänningen:

"Inspirationen är tagen från Gucci och uppgiften var att skapa en klänning som speglar deras stil. Jag förknippar Gucci med klassisk elegans och stilfulla detaljer. Klänningen andas vintage med fjädrar, spets och drapering framtill. Att välja färgen brunt var en chansning, men jag hade turen att hitta ett tyg med skiftningar i guld som passade perfekt till gulddetaljerna och fasanfjädrarna. Dessutom passar färgen bra både till brunetter och blondiner."

Jag kan inte annat än att hålla med. Och: kom ihåg var ni läste namnet Isabel Holm första gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar