tisdag 5 januari 2010

T sorterar



Mina damer och herrar (infoga kostpaus här): jag har sorterat! Vad har jag då sorterat? Jo, sjalar. Dagen före julafton drabbades jag av ordningsnoja och började städa hatthyllan och garderoben bredvid den. Resultatet blev inte mindre än 40 sjalar i olika färger liggandes i en synnerligen osexig hög på golvet i hallen. Rådig som jag är åtgärdade jag dock genast oredan genom att hänga upp alla älsklingarna på galgar, och inte hur som helst utan – håll i er - sorterat enligt färgskala.

Medan jag med glatt humör (nynnandes för mig själv på en sång om havsmonster) sorterade, hittade jag flera färgglada vänner som jag, pinsamt nog, glömt bort. En av dem, en tunn, blå med vita pärlor, var faktiskt aldrig använd och då det är emot mina sjalprinciper att sådana ljuvligheter ska hänga oanvända gav jag raskt bort den till vännen L (som för övrigt också fick ett par skira, matchande handskar i julklapp). Jag var inte så lite stolt över mig själv när jag lyckats skiljas från en sjal utan att känna minsta ånger. Någon dag senare fick de kvarvarande raringarna en ny bekant: ett vitt löskrås från Monki.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar