måndag 25 januari 2010

T ber om ursäkt

Jag gör härmed offentlig avbön:

Förlåt KappAhl, för alla gånger jag sagt att ert sortiment är det tråkfulaste som hänt modevärlden. Förlåt mysbyxor med resårmudd längst ner, för att jag sagt att det inte finns någonting som är så osmickrande. Förlåt leopardmönster, förlåt loafers och FÖRLÅT skipants. Jag inser nu att alla de beskyllningar jag kastat över er var orättfärdiga och överilade. Jag har funnit något värre, något annat att vräka mitt djupaste, bittraste förakt över.

I produktbeskrivningen (på bubbleroom.se) kan man läsa:

”Djupt ringad modell med kort pingvinärm och stor volangrosett fram. Längre bak. Kantband kring den vida ringningen.”
Pingvinärm. Volangrosett. Kantband.


The horror! Redan när jag var liten förfärades jag av smaklösheten hos gardinbilderna i Elloskatalogen. Föga anade jag att människor en dag skulle bära dessa som klädesplagg. Vart tog du vägen, oskuldsfulla, barndom?

2 kommentarer: