onsdag 11 november 2009

T(otte) klär ut sig

På lördag är det partydags och just nu känns frågan ”Är skumpaglaset halvfullt eller halvtomt?” helt irrelevant. Det som betyder något är att min garderob är full och tom på samma gång. Det finns en sjuhelvetes massa shit i den men JAG HAR INGENTING ATT TA PÅÅÅ MIG!

Det hjälper inte att det hänger en fantastisk klänning i 50-talsmodell i garderoben när jag inte vill ha klänning. Det hjälper inte att det finns vansinnigt snygga kostymer i varje butik när mina bröst är för stora, mina axlar för breda och min överkropp för lång för att de ska sitta bra på mig. Uppenbarligen är jag så monstruös att jag inte är värd en kostym, eller så har designers världen över helt enkelt inte förstått hur makalöst snygg just jag skulle vara i en välsittande smoking.

Nåja, det är ju mest synd om alla i min omgivning som inte får uppleva denna syn för gudar. Vad göra? Ge upp och vara sunkig på festen – neej! Rakryggat kliva in genom dörrarna i fabulös stass – jaa! Frågan är bara vad denna utstyrsel består av...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar