torsdag 19 november 2009

T tycker till: Ju fler kockar…

Ibland blir jag, som min vän J brukar säga, ”lite lädd”. Detta tillstånd inträdde jag i när jag idag fick diverse länkar till olika traderaauktioner skickade till mig. Jag vill härmed klargöra att vi Sillar inte på något sätt tar ansvar för de psykologiska effekterna av att klicka på länkarna nedan. De bör betraktas med solglasögon på och endast ses som exempel på närmast ofattbara modemässiga faux pas.

Jag visste inte att det fanns ett intresse för att klä ut sig till ”Sexiga kockchef”, ”Sexig Sexy Princess” och ”Sexig Office Tramp Pinup Rockabilly Lolita”. Det är inte så att jag är helt ovetande om sexuella stereotyper. Sekreterarfetischen känner jag till och kan förstå till viss del. Även prinsessgrejen känns på något plan begriplig. Vad som är obegripligt i dessa fall är främst den totala bristen på känsla för sexighet.

Kockfetischen däremot känns… främmande… på alla plan, för att använda ett milt uttryck. Dräkten ger mig mardrömmar i vaket tillstånd. Tänk er en kock utstyrd på det sättet i ett stekhett, stressigt restaurangkök. ”Ursäkta hovmästaren, det är rövsvett i min soppa.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar