lördag 19 december 2009

Stövlar, skivor och klänningar


Det råkade bli ett par skor i dag (se bild): ljuvliga, bekväma, sexiga. K har blick för schyssta pjucks, skodesigner som hon är. Jag ville inte ta av mig dem om jag ska vara ärlig...

Skorna fanns på Emmaus på Linnégatan. På samma ställe fnissade vi åt capen från helvetet (hmm, ok då – H&M) som tre personer ville, men ingen kunde, ha. Antingen fick man axlarna vid öronen eller blev tre meter bred på grund av knappar som var felplacerade. L hittade ett par galoscher. Och ett par steppskor. Undrar om hon fick med sig båda?

Dagens egentliga mål var ett besök på Popitop på Olivedalsgatan. Jag fann en skivback och hittade Morrissey, The Smiths och Sonic Youth. Dirty fick komma med hem *lycklig*. Provade ett gäng färgglada 60- och 70-talsklänningar också. Ägarinnan lovade att plocka fram ett par andra varianter till ett senare provningstillfälle. Yey! Snygga teakmöbler fanns det gott om, coola lampor också. Ska fundera över det där med färg. Nu har jag ju ett par gråa stövlar ;).

Hungern tog överhanden och det blev mat och fika på Kaffemoster. Välbehövligt. På vägen hem genom Haga hittade vi en ny vintagebutik: Stiernglans med kläder, skor och huvudbonader till både dam och herr. De hade haft öppet i drygt en vecka och ägarinnan lovade 10% på valfri vara till dem som handlade under nästa vecka. Definitivt värt ett besök. I övrigt var staden kall men fin. Nu ska jag klappa katt.

5 kommentarer:

  1. Schysta pjucks! L. sa att du såg super ut i klänningen.

    SvaraRadera
  2. Jupp, klänningen, den rosa, satt som en smäck. Det gjorde de andra också men det var den rosa som var klart läckrast till ditt mörka hår. Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Sjukt snygga stövlar! Och jättesöt kisse!

    SvaraRadera
  4. K: Gudomliga ;). Hmm, hmm det är ju det där med färg :p.

    Popitop: Återkommer efter helgerna som sagt. Nyfiken på vad du har hittat i gömmorna :).

    SvaraRadera
  5. upinmytree: Visst är de :D? Och katten är söt (och jag är superpartisk ;)).

    SvaraRadera